Εβδομάδα συμπεριληπτικού σχολείου 2026

Αυτή τη βδομάδα που διανύουμε είμαστε στην Εβδομάδα Συμπεριληπτικού Σχολείου.

Είναι η τέταρτη χρονιά που έχουμε εκδηλώσεις για το συμπεριληπτικό σχολείο.

(Αντιγράφω από το φετινό πρόγραμμα αποσπάσματα για να μπορέσετε να πάρετε μια ιδέα για το πρόγραμμα και τις εκδηλώσεις).

Ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, το συμπεριληπτικό σχολείο, είναι μια σχολική οργάνωση σχεδιασμένη να λαμβάνει υπόψη την ποικιλομορφία των προφίλ των μαθητών, έτσι ώστε όλοι και όλες να επωφελούνται από το δικαίωμά τους σε ποιοτική σχολική εκπαίδευση.
Η Ελληνογαλλική σχολή Ευγένιος Ντελακρουά, αναγνωρίζει την αξία της διαφορετικότητας και εργάζεται σταθερά από το 2022 να δημιουργήσει τις συνθήκες όπου θα ανθίσει ένα πραγματικά συμπεριληπτικό σχολείο το οποίο σέβεται, αφουγκράζεται και απαντά στις ανάγκες των μαθητών του και, πρωτίστως, φροντίζει να προλαμβάνει μέσα από τις δράσεις του, την κατάρτιση και την παιδαγωγική, στο μέτρο του δυνατού. O δρόμος είναι μακρύς για την επίτευξη αυτού του στόχου, ωστόσο προχωράμε με μικρά ή μεγαλύτερα αποφασιστικά βήματα.

Η Σχολή μας κάθε χρόνο έχει μια ειδική θεματολογία. Το φετινό μας θέμα είναι STEAM, (STEAM : Science- Technology – Engineering – Art and Mechanics) βάζοντας την Τέχνη στο επίκεντρο των εκδηλώσεων.

(Αντιγράφω από το πρόγραμμα) : Φέτος, το 2026, ενισχύοντας συνεχώς το πρότυπο συνεργατικό εργαστήριο μας, συνεχίζουμε τη διαδρομή μας και από το STEM προχωράμε στο “STEAM”, βασιζόμενοι στους άξονες Τέχνη – Πολιτισμός. Επειδή στην τέχνη συναντάμε τα πιο βαθιά τοπία όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν, ξεπερνώντας τους προσωπικούς τους περιορισμούς αλλά και τα γεωγραφικά, γενεαλογικά, γλωσσικά, φυλετικά και πολιτισμικά σύνορα. Παράλληλα εμβαθύνουμε στην κατανόηση του Αυτισμού, στη σχέση των διατροφικών διαταραχών με τη νευροδιαφορετικότητα, αλλά και στη Διατροφή ως πολιτισμικό φαινόμενο και μέσο συμπερίληψης.

Η ομάδα τύπου της Σχολής μας παρακολουθεί όλες τις δράσεις και καταγράφει τις εκδηλώσεις, παίρνει συνεντεύξεις, ζητάει την γνώμη μαθητών – καθηγητών. Οι εκδηλώσεις είναι για μαθητές – καθηγητές και γονείς. Έχουμε ενημερώσεις και επιμορφώσεις για τους καθηγητές.

Αν κάποιος θα ήθελε να δει το σύνολο των δράσεων της φετεινής εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΔΩ.

Αν θέλετε να δείτε το σύνολο των δράσεων από το 2023 που ξεκινήσαμε με την Ημέρα Συμπεριληπτικού Σχολείου, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ. Στον σύνδεσμο αυτόν μπορείτε να βρείτε το σύνολο του υλικού που έχει δημιουργηθεί και είναι ανοικτό και διαθέσιμο σε όλους. Ένας θησαυρός, για όποιον θέλει να καταλάβει τι γίνεται και τι σημαίνουν οι όροι που ακούγονται συχνά όπως δυσλεξία και ΔΕΠΥ. Αλλά είναι μόνο αυτά; Σίγουρα όχι. Υπάρχουν πληροφορίες και υλικό για νευροποικιλότητα, Δυσλεξία, Τρισωμία, Αυτισμό, Αγχώδη διαταραχή, κινητική και ακουστική αναπηρία, δυσπραξία, ΔΕΠ-Υ, Δυσαριθμησία, σύνδρομο Τουρέτ, μαζί με βιβλιογραφία, εφαρμογές και άρθρα… Ένας πραγματικός θησαυρός για μελέτη, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε και κυρίως να μπορέσουμε αντιμετωπίσουμε σωστά όλους εκείνους τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Πολύ περισσότερο για εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς και όποιον άλλο θα ήθελε να καταλάβει.

Στο INSTAGRAM η ομάδα τύπου έχει δημιουργήσει υλικό από τις δράσεις όλων των χρόνων και συνεχώς προσθετει καινούργιο, όσο εξελίσσεται η δράση και προχωράει η εβδομάδα.

Στο αντίστοιχο κανάλι στο YOU TUBE υπάρχουν πολλά βίντεο από την περυσινή χρονιά – κυρίως – αλλά σίγουρα θα “ανεβούν” και βίντεο από τις φετινές δράσεις.

Από φέτος έχουμε και ΤΙΚ ΤΟΚ όπου περιμένουμε να ανεβούν τα φετινά βίντεο.

Είναι 2026 και στη Σχολή μας διανύουμε την Εβδομάδα Συμπεριληπτικού Σχολείου και όλο το σχολείο μας συμμετέχει – φυσικά

Τι κάνουν οι απόφοιτοί μας σήμερα; Ήρα – Παρασκευή Παπαποστόλου : “Η ακέφαλη Βασίλισσα”

Η Ήρα, απόφοιτος της Σχολής μας έχει μεγάλο συγγραφικό έργο. Έτσι τώρα μας καλεί στην παρουσίαση του καινούργιου της βιβλίου “Η ακέφαλη Βασίλισσα”.

Αντιγράφω από το βιογραφικό της Ήρας ένα μικρό απόσπασμα…

Η Ήρα-Παρασκευή Παπαποστόλου (το γένος Ραπίτου) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και σπούδασε Ιστορία Τέχνης και Αρχαιολογία στο Παρίσι (Paris X Nanterre, Paris I Sorbonne -με καθηγητή τον Ph. Dagen), με ειδίκευση στη Σύγχρονη Τέχνη και Φιλοσοφία-Αισθητική. Έχει διδαχτεί δημιουργική γραφή, θέατρο, κλασική κιθάρα και γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο. Έχει εργαστεί στη γκαλερί Βουρκαριανή στην Κέα, στη Galerie du Haut-Pave στο Παρίσι, στην Αίθουσα Τέχνης MIHALARIAS ART στην Κηφισιά, στο Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) στο Θησείο και στο IANOS Art Shop στο Golden Hall στο Μαρούσι. (Το πλήρες βιογραφικό με το πλούσιο συγγραφικό έργο της, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΔΩ).

Σχετικά με το βιβλίο διαβάζουμε…

Ποια είναι η Αφροδίτη; Ποια η σχέση της Νατάσας με το αφεντικό της; Γιατί αυτοκτονεί ο Αιγέας; Τι συνδέει τελικά τους ήρωες της συγγραφέως;

Η Ήρα Παπαποστόλου, σε αυτή τη συλλογή διηγημάτων, μιλάει για τη γέννηση και τον θάνατο, και όλα τα ενδιάμεσα: την παιδική ηλικία και την ενηλικίωση, τη φιλία, τον έρωτα, τα ταξίδια, τις σπουδές, τις ιδέες, την πραγματικότητα που μας ζώνει. Αυτό που καθηλώνει τον αναγνώστη είναι ο τρόπος που το κάνει.

Όλη η αναφορά για το βιβλίο καθώς και ένα απόσπασμα ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΔΩ).

Η Ήρα μας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου της :

Κανονίστε τις υποχρεώσεις σας για να μπορέσετε να παρευρεθείτε στη παρουσίαση και όπως πάντα λέω, όσοι πάτε μη ξεχάσετε να δώσετε χαιρετίσματα στην Ήρα.

Είναι 2026 και οι απόφοιτοί μας χαράζουν τους δικούς τους καλλιτεχνικούς δρόμους και μας προσκαλούν.

Τι κάνουν οι απόφοιτοί μας σήμερα; Γιώργος – Πλάτων Περλέρος : μας διδάσκει ποιες είναι “Οι ευργετικές ιδιότητες του αθλητισμού”.

Ο Γιώργος – Πλάτων Περλέρος, απόφοιτος της Σχολής μας και υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας της Σχολής μας, επανέρχεται μετά το “Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα” με μια αθλητική παράσταση.

Μας λέει “Ρε ‘συ το σώμα θυμάται, εμπιστεύσου το” και μας καλεί σε μια παράσταση με θέμα τον αθλητισμό…

Μας λέει ο Γιώργος στο συνοδευτικό του σημείωμα…

Η πολυαγαπημένη Aspa Vallianatou έγραψε κάποια στιγμή τις αγαπημένες Ευεργετικές Ιδιότητες του Αθλητισμού.

Με κόπο, πολύ προσωπικό χρόνο, λεφτά από την τσέπη της (και δικά σας καθώς στηριξατε το πάρτυ μας) αλλά κυρίως αγαπημένους συντελεστές – γνώριμους και νέους – στήθηκε αυτή η παράσταση που ξεκινά το Σάββατο στο Studio Μαυρομιχάλη, και για λίγες παραστάσεις Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Αντιγράφω ένα μέρος από το κείμενο στην παρουσίαση του έργου…

“Οι ευεργετικές ιδιότητες του αθλητισμού”, γνωστές σε όλους μας. Ο αθλητισμός είναι αδιαμφισβήτητα κάτι καλό από τη φύση του, σωστά; Σωστά.

Στο “Θεραπευτήριο” τον χώρο της Μαρίας, οι αθλούμενοι έρχονται με κύριο στόχο τη θεραπεία της σχέσης με το σώμα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες της γυμναστριας – θεραπεύτριας. Οι ισορροπίες θα ανατραπούν όταν στην ομάδα έρχεται ένα νέο μέλος και τότε όλα όσα θα συμβούν θα αποκαλύψουν τους πραγματικούς χαρακτήρες των ηρώων. Τι ζητά ο καθένας από το κυνήγι της ευεξίας και τι είναι διατεθειμένος να κάνει για την ομάδα;

Το έργο είναι εμπνευσμένο από ένα προσωπικό βίωμα – ή μάλλον όχι βίωμα, αλλά από το φόβο ενός ενδεχόμενου βιώματος. Με σατιρική διάθεση, σκιαγραφούνται ανθρώπινες συμπεριφορές οι οποίες όσο κι αν μοιάζουν παράλογες και τραβηγμένες, είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα απ’ όσο είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε.

Περισσότερα για το έργο ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΔΩ μαζί με περισσότερες πληροφορίες για το έργο όπως και πληροφορίες για τα εισιτήρια και τις παραστάσεις. Ξεκινάμε στος 18 Απρίλη κοινώς αυτό το Σάββατο. Μια ωραία ιδέα για το Σαββατοκύριακο.

Είναι 2026 και οι απόφοιτοί μας δημιουργούν μέσα από το θέατρο.

Κουζινοχημεία 2026

Κάπως έτσι πέρασε η Κουζινοχημεία του 2026 στην ιστορία. Ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο της Χημείας, χωρίς ύλη διδασκαλίας, χωρίς βιβλίο, με όσα ξέρανε οι γιαγιάδες μας για τα μυστικά της κουζίνας. Οι γιαγιάδες, χωρίς να ξέρουν την επιστημονική ερμηνεία πίσω από τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται, εφαρμόζουν την χημεία κάθε μέρα στην κουζίνα, στον κήπο, στην καθαριότητα. Κάπως έτσι ξεκινώντας, εδώ και δέκα χρόνια, η κουζινοχημεία, με υλικά που υπάρχουν σε όλες τις κουζίνες, κάνουμε απλά πειράματα, ίσως όχι τόσο εντυπωσιακά, αλλά που έχουν καθαρή εφαρμογή της Χημείας.

Προχθές λοιπόν πραγματοποιήθηκε η 13η Κουζινοχημεία. Η Κουζινοχημεία έχει παρουσιαστεί στο Σταυρος Νιάρχος, σε συνέδριο εκπαιδευτικών στη Θεσσαλονίκη, και κάθε χρόνο στο σχολείο μας στην εκδήλωση : Το παιδί πάει Γυμνάσιο, που αφορά μαθητές δημοτικού.

Ξεκινήσαμε με τα οξέα και τις βάσεις της κουζίνας μας. Με δείκτη το ζουμί από κοκκινολάχανο, πήρανε “άγνωστα δείγματα” και ζητήθηκε από τους μαθητές, να αναγνωρίσουνε αν έχουν οξύ ή βάση, από το χρώμα του δείκτη.

Στο τέλος τους έγινε – με επίδειξη – η συνεχής εναλλαγή του χρώματος, ανάμεσα στα χρώματα των οξέων (κόκκινο) και βάσεων (πράσινο), παίρνοντας μια μικρή “μυρουδιά” από τις αμφίδρομες αντιδράσεις.

Κεράσαμε γάλα και είδαμε μέσα από χρωματα ζαχαροπλαστικής πως λειτουργουν τα απορρυπαντικά.

Βάλαμε σταγόνες από το χρώμα, και μετά με μια σταγόνα υγρό πιάτων, τα χρώματα “απομακρύνθηκαν” δίνοντας όμορφα σχήματα.

Ρίχοντας την μαγική σταγόνα…

Κάναμε χρωματογραφία με …χαρτί από καφέ φίλτρου…

και αναλύσαμε τα χρώματα των μαρκαδόρων.

Τέλος “βγάλαμε ρεύμα από λεμόνια”. Φυσικά δεν κάναμε κουβέντα για διαφορά δυναμικού οξειδοαναγωγής, αλλά μιλήσαμε για μπαταρίες και τις εφαρμογές τους. Μάλιστα κάναμε διαγωνισμό για το “πιο ζουμερό λεμόνι” δηλαδή να βρούμε τον μαθητή που μετρήσαμε την πιο μεγάλη τάση : 960 mV. Τα άλλα παίζανε από 400-900 mV. Πολύ άρεσε στους μικρούς μαθητές ο διαγωνισμός.

Όλοι οι μικροί μαθητές βοήθησαν μοιράζοντας “τα όργανα” αλλά και τα αντιδραστήρια… Όλοι πήρανε στο τέλος το αστέρι του “ΒΟΗΘΟΥ ΚΟΥΖΙΝΟΧΗΜΕΙΑΣ” και στο τέλος το δίπλωμα του Κουζινοχημικού.

Οι εθελοντές μας πραγματικά μοναδικοί, τόσο στην μετακίνηση των μικρών μαθητών…

…αλλά και οι “δικοί μου εθελοντές”, σε όλη την διάρκεια της εκδήλωσης ήταν μοναδικοί και με βοήθησαν σε όλες τις φάσεις. Η Ειρήνη και ο Κωστής ήταν πραγματικά μοναδικοί και τους ευχαριστώ και από εδώ.

Υπάρχει λόγος που δεν φαίνεται η Ειρήνη, μια και η Ειρήνη έβγαζε τις φωτογραφίες οπότε ήταν πίσω από την κάμερα…

Είναι 2026 και εφαρμόζουμε την χημεία σε κάθε φάση της καθημερινότητάς μας.